zaterdag 9 november 2013

LIP SCRUB MAKEN

HALLO IK GA JULLIE VANDAAG LATEN ZIEN HOE JE EEN LIP SCRUB KAN MAKEN.

IK HOOPP DAT JULLIE HET LEUK VINDEN.


Het is koud, en de lipscrubs zijn weer hard nodig.
Ik heb zo erg last van droge lippen en velletjes op mijn lippen, dat mijn lippen heel
erg toe waren aan een lipscrub.

Ik ging een beetje rondzoeken, en uiteindelijk heb ik 2 "receptjes" voor lipscrubs.
[Ik zit al 2 dagen ziek thuis, dusja je moet wat doen hea]
Aan de slag dus.

Lipscrub met vaseline/lippenbalsem.
Voor de lipscrub met vaseline of lippenbalsem heb je nodig :


  • Vaseline of lippenbalsem
  • Water
  • Olijfolie
  • Suiker
Ook heb je natuurlijk een bakje nodig om je lipscrub in te doen !

Je pakt een hoopje vaseline (of je snijdt een stukje van je lippenbalsem af) en doet dat in het potje/bakje.
Dan doe je het water erbij en je meng je het. Daarna voeg je een theelepel olijfolie toe, en 2 theelepels suiker.

Ik heb deze lipscrub gebruikt, maar vind hem niet zo heel fijn. Heel snel erna zijn mijn lippen alweer droog.

Lipscrub met boter en kaneel.
Deze lipscrub is om op te eten. Heeerlijk. Maar of ie werkt tegen droge lippen ?
Jullie lezen het zo.

Eerst het "recept".
Wat heb je nodig ?
  • Boter
  • Suiker
  • Kaneel
En natuurlijk een bakje :)

Je begint met de boter, die doe je in het bakje. Je prakt de boter, ik weet het een rotklusje, maar het moet haha. Dan voeg je de kaneel toe. Als laatste de suiker. Ik heb 2 thee lepels suiker gedaan. Je moet een beetje zelf inschatten hoeveel je nodig hebt.

In tegenstelling tot de andere is dit een heeeerlijke scrub ! Zowel om op te eten als voor je lippen !
Je lippen worden er heel zacht, en velletjes vrij van !

Tip : Na een lipscrub, je lippen insmeren met lippenbalsem/vaseline/ of een andere lipcreme.

Je kan ook zout in je scrub, ipv suiker gebruiken. Maar ik vind zout te grof voor op mijn lippen.

Geen opmerkingen: