zaterdag 15 februari 2014

recepten

daar ben ik weer.
zoals ik zij zet ik er elke Zaterdag wat op en vandaag lekkere recepten.
denk je van: ''jep zit ik net op deze site komt er geen Beauty maar een een of ander Recept !''
dan kan je in de reacties zetten wat je wilt weten of iets dat je  mist ! :)
nou ik hoop dat jullie het leuk vinden.

bron: teskuh.nlOntbijt smoothie met havermout
Ik hield sowieso wel van smoothies, maar ik heb nog nooit elke dag achter elkaar ontbeten met dezelfde smoothie. Tot nu! Ik ontdekte een combinatie die ik ongelofelijk lekker vond en ook nog eens gezond is! Natuurlijk moest ik hem met jullie delen.
De smoothie is onwijs simpel, bevat fruit en is ook prima zonder zuivel te maken. Het enige hele belangrijke ingrediënt dat je misschien nog wel even in huis moet halen is havermout! De havermout maakt namelijk dat deze smoothie zo onwijs goed is als ontbijt.
Voor de smoothie heb je het volgende nodig:
1. 100 ml sap. Maar absoluut niet zomaar sap, tenzij het je niet uitmaakt of je ontbijt gezond is of niet. Aan heel veel sappen is suiker toegevoegd en al staat er wellicht op het pak dat dat niet zo is, kan het nog steeds zo zijn. Ik raad je aan om dit interessante artikel eens te lezen en op zoek te gaan naar een sap dat geen ingedriënten van die lijst bevat. Het biologische sap van Mama Natur is een hele goede! Puur sap, met alleen wat toegevoegd ascorbinezuur. Het sap in deze smoothie zorgt ervoor dat de smoothie wat zoeter wordt.
2. 5 á 6 eetlepels havermout. Ik gebruik biologische havervlokken, maar elke soort havermout is helemaal goed.
3. 50 ml yoghurt. Wanneer je geen zuivel wilt gebruiken kun je bijvoorbeeld ook sojayoghurt gebruiken. De reden waarom ik dit aan de smoothie toevoeg is omdat ik het wat extra smaak vind geven en het hierdoor ook een wat dikkere substantie krijgt.
4. 100 ml amandelmelk. Op het moment probeer ik te minderen met het drinken van melk, dus vandaar dat ik een alternatief gebruikt. Als jij wel graag melk drinkt kun je natuurlijk gewoon voor normale melk kiezen. Elke soort melk is goed!
5 en 6. Mijn cruciale ingrediënt voor de smoothie is een banaan. Eigenlijk is dat de enige fruitsoort die ik er per se in wil hebben, omdat ik die er het meeste bij vindt passen. Er ligt nu ook nog een mandarijntje bij, omdat ik er soms ook nog een ander stuk fruit aan toevoeg. Dit kan je helemaal naar jouw smaak maken! Andere goede fruitsoorten voor hierbij zijn bijvoorbeeld blauwe bessen of peer.
Waarom havermout?
Toen ik steeds vaker en vaker havermout op andere blogs voorbij zag komen moest ik toch ook eens weten waarom die hype zo groot was. Ik heb een paar keer overnight oats geprobeerd en heb de havermout ook gekookt, maar eigenlijk sprak dat me allebei niet zo aan. Toen kwam ik op het idee om de havermout in een smoothie te verwerken! Dan heb je wel de vezels en de gezonde eigenschappen, maar niet het standaard ontbijt dat mij niet zo aansprak.
Havermout is heel gezond om je dag mee te beginnen. Behalve dat het een erg vullend iets is en je dus lang op je ontbijt kan teren, is havermout ook heel erg goed voor je stofwisseling, je immuun-systeem en je bloeddruk. Daarnaast verlaagt havermout ook het slechte cholesterolgehalte en kan het helpen om op een gezonde manier af te vallen. Klinkt goed, toch?
Dat bananen gezond zijn hoef ik jullie natuurlijk eigenlijk niet te vertellen, maar toch ga ik weer een lijstje maken met de goede eigenschappen, omdat ik dat zo leuk vind!
Veel mensen denken dat bananen helemaal niet zo gezond zijn, omdat ze veel suikers bevatten en ze voor obstipatie zouden kunnen zorgen. Bananen hebben echter een heleboel gezonde eigenschappen. Zo voorkomen bananen bijvoorbeeld een te hoge bloeddruk, beschermen ze je tegen het hebben van maagzuur en andere maagklachten, kunnen ze helpen bij het hebben van diarree en bevatten ze zelfs een stof die ons blijer maakt. Ook bevatten bananen veel vezels, waardoor het net als havermout voor een vullend ontbijt zorgt.
De gebruiksaanwijzing om deze smoothie te maken kan eigenlijk niet veel simpeler. Je gooit alles bij elkaar in de blender en mixt het dan tot er een gladde substantie is ontstaan. Ik heb bij de benodigdheden wat afmetingen gezet, maar eigenlijk doe ik meestal alles op de gok. Een beetje van dit, een beetje van dat! Ik heb vrijwel altijd genoeg voor 1,5 glas.
Zo zou je eindresultaat er ongeveer uit moeten zien!

bron: beautylab.nl
filmpje: smoothie maken jammie

bron: beautygloss.nl
filmpje: cheesecake

filmpje: kruidenboter maken

bron: foodgloss
filmpje: donuts :)
filmpje:boterkoek

nou dat waren de recepten ik hoop dat jullie er iets aan hebben


xxx Blanca


Geen opmerkingen: