donderdag 19 december 2013

WAT TE DOEN TEGEN PUISTJES ???

HALLO IK GA JULLIE VANDAAG LATEN ZIEN HOE JE EEN BEHANDELING KAN MAKEN VOOR/TEGEN PUISTJES.
IK ZELF HEB ER NOG GEEN LAST VAN, MAAR ALS HET ME OOIT GEBEURT DAN HEB IK IN IEDER GEVAL EEN PUISTJES KUUR.

XXX ENJOY @!!!!!!

wat te doen tegen puistjes
De een heeft er wat meer last van dan de ander, maar iedereen vind het verschrikkelijk: puistjes. Vaak komen ze op de momenten dat je ze ECHT NIET kunt gebruiken (denk aan een date of een schoolfoto) en dan wil je er natuurlijk zo snel mogelijk vanaf. Veel meiden gebruiken net als ik van alles door elkaar om er voor te zorgen dat we er minder last van hebben, maar helaas is dit bijna nooit het geval.. Hieronder heb ik twee maskertjes verzameld tegen puistjes waarvan ik denk dat ze echt helpen en waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn voor je huid! Kijk dus snel hoe het moet en wat je er voor nodig hebt en fris daarna je geheugen op met de 5 tips tegen puistjes! 

Water & ui

Met water en ui maak je een gezichtsmasker wat super goed helpt tegen puistjes. Het kan wel een beetje gek ruiken en daarom kun je het het best ’s avonds doen voor je gaat slapen. ;)

Je hebt nodig:

  • Een in blokjes gesneden ui
  • Een pannetje met water
  • Een theedoek (een schone ofcourse ;) )

Bereidingswijze:

Zet een pannetje op het vuur en breng hierin een laagje water aan de kook. Snij een ui in blokjes en voeg deze toe aan het water. Laat het rustig doorkoken en wanneer het water gelig wordt, zet je het vuur weer uit. Laat het kort afkoelen en dip de punt van de theedoek in het ‘mengseltje’. Dep hier vervolgens mee op je gezicht en doe dit een aantal dagen achter elkaar! Je zult zien dat je snel resultaat boekt!

Honing en walnoot

Zoals je al kon lezen in mijn post ‘Yoghurt & honing gezichtsmasker‘, is honig heel goed voor je huid. Voor dit masker gaan we het mengen met walnoten en je zult zien dat het geweldig werkt!
  • Een klein beetje yoghurt
  • 3 á 4 walnoten

Bereidingswijze:

Neem 3 á 4 walnoten en kraak ze open. Neem de binnenkant en prak deze in een schaaltje klein. (hier heb je niet perse een speciale stamper voor nodig, het kan ook gewoon met een vork!) Voeg daarna een kleine hoeveelheid yoghurt toe en meng dit alles goed door elkaar. Breng het vervolgens aan op je gezicht en laat het 10 minuten intrekken! Vervolgens spoel je het met lauw water weer goed af en je zult merken dat je puistjes weer een beetje ‘gekalmeerd’ zijn.

Wat te doen tegen puistjes tips die je niet mag vergeten!

• Zorg er voor dat je jouw gezicht 2 keer per dag goed reinigt. Gebruik hiervoor een reinigingsgel die bij je huidtype past en spoel deze goed af met water. (Let op: te vaak reinigen is ook niet goed, doe het daarom niet te veel en niet te hardhandig. Je huid moet wel heel blijven! )
• Was regelmatig je beddengoed. Je slaapt gemiddeld 8 uur per dag en je gezicht komt dan in aanrakingen met je beddengoed. De bacteriën die hier op zitten komen zo in aanraking met je huid en dat kan irritaties opleveren. Was daarom regelmatig je beddengoed!
• Eet gezond! Klink stom, maar het is echt zo! Sommige meiden hebben er meer last van dan andere, maar vette en ongezonde producten kunnen een aanslag leveren op je gezichtshuid. Test voor welke producten jij gevoelig bent en probeer veel groente, fruit en vezels te eten. Deze zorgen namelijk voor een verbetert immuunsysteem en dat zorgt er weer voor dat afvalstoffen sneller uit je lichaam worden weggevoerd.
• Drink veel water! Water drinken is namelijk goed voor je huid en zorgt er voor dat je puistjes verminderen. Zelf vul ik altijd een flesje wanneer ik van huis weg ga en ik spreek met mezelf af dat ik deze voor een bepaalde tijd leeg moet hebben. Zo krijg je nooit echt dorst en heb je minder zin in bijvoorbeeld frisdrank.
• De belangrijkste tip bij wat te doen tegen puistjes is er af blijven! Ook met je handen kun je namelijk gemakkelijk bacteriën verspreiden en daar kun je weer nieuwe puistjes van krijgen. Probeer er dus niet aan te gaan pulken!

Hopelijk hebben jullie er wat aan en gaan jullie de ‘wat te doen tegen puistjes’ tips allemaal uitproberen! Is het goed bevallen?

XXX HAVE FUN

Geen opmerkingen: