zondag 22 december 2013

HAAR TIPS

HALLO MENSEN.
VANDAAG HEB IK  WAT HAAR TIPS VOOR JULLIE.
IK ZELF WAS MIJN HAAR ONGEVEER 2 KEER PER WEEK.
SOMS ZOEK IK EVEN EEN MASKER VOOR MIJN HAAR EN DAN MAAK IK DIE, IK VIND HET LEUK OM AF EN TOE EVEN IETS TE DOEN MET MIJN HAAR.
IK HOOP DAT JULLIE HET LEUK VINDEN EN LEES SNEL VERDER....


Iets wat we allemaal heel graag willen hebben: de haren die we in shampoo reclames zien. We kopen allerlei middeltjes om in onze haren te smeren en maken allerlei maskers, terwijl er veel meer moet gebeuren (of juist niet) om een prachtige bos haar te krijgen.

Wat is slecht voor je haar?

Naast alle bekende dingen die je niet met je haar moet doen zoals te vaak stijlen, te vaak wassen en iedere maand je haar verven zijn er ook veel ‘onbekende’ zaken die je moet proberen te vermijden.
Lees hieronder de dingen die je echt moet proberen te vermijden.

Je haar te goed drogen

Ik ben hier zelf ook schuldig aan en ik denk veel van jullie ook. Je haar drogen door er bijvoorbeeld een handdoek te strak omheen wikkelen. Of als je uit de douche komt met de handdoek je haar droog wrijven. Dit is zo slecht voor je haar. Als je haar nat is is het heel kwetsbaar en kan het flink beschadigd raken als je je haar met geweld langs elkaar gaat schuren. Probeer je haar daarom altijd voorzichtig te drogen. Het liefst met een katoenen handdoek.wat is slecht voor je haar

Klitten uitkammen

Wanneer je je haren net gewassen hebt en er veel klitten in zitten, alsjeblieft ga niet agressief met een borstel er doorheen. Zoals ik al aangaf zijn je haren heel kwetsbaar als het nat is. Als je er dan met een borstel doorheen gaat heb je een grote kans dat je je haar breekt. Als je perse je haar wilt kammen als het nat is doe dit dan met een speciale kam met wijde tanden en smeer desnoods iets van een serum in je haar zodat het allemaal wat soepeler gaat.wat is slecht voor je haar

Iedere dag je haar wassen

Hoewel we niet van vet haar houden, is het goed voor je haar om het niet iedere dag te wassen. Je haar moet er aan wennen om niet iedere dag gewassen te worden. Dit is een periode waar je even doorheen moet. Als je stopt met iedere dag je haar te wassen wordt het na een tijdje ook minder snel vettig. Sommige dames kunnen niet de deur uit als ze hun haar niet hebben gewassen omdat het te vettig is. Probeer op zulke dagen je haar vast te dragen of spray er wat droogshampoo in. And you’re good to go!wat is slecht voor je haar

Elastiekje met metaal

De scruncies van de jaren 90 komen langzamerhand weer terug. Dit is alleen maar goed voor ons haar. Het beste soort elastiekje dat je kan gebruiken is een elastiekje dat bedekt is met stof. De standaard elastiekjes met een metaal stukje zorgen alleen maar voor gebroken haar plukjes. wat is slecht voor je haar

ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot morgen...

Geen opmerkingen: