zondag 15 december 2013

DIY BODY BUTTER MAKEN

HALLO IK HEB WEER EENS EEN DIY VOOR ULLIE EN DAT IS :BODY BUTTER MAKEN.
IK HOOP DAT JULLIE HET LEUK VINDEN.
Body butter maken
Vele van jullie zullen vast ook fan zijn van body butter! Ik smeer me er altijd mee in als ik uit bad kom en vooral in de zomermaanden, wanneer mijn huid erg droog is, komt het goed van pas! Natuurlijk kun je ook zelf Body butter maken en dat ga ik jullie in deze post uitleggen. Een leuk weetje: de vrouw die oorspronkelijk The Body Shop oprichtte is haar winkel begonnen met het maken van haar eigen body butters!

Benodigdheden:

- 1 deel Shea butter of mango butter (Dit zijn vettere crèmes die veel vitamine bevatten en je huid verzorgen en voeden.)
- Dit mengen we met ½ deel kokosolie
- En ½ deel amandelolie. (Deze kun je beide kopen bij natuurwinkels als De Tuinen.)
- Wil je er nog een lekker geurtje aan toe voegen? Dan kun je er voor kiezen om er nog een paar druppels natuurlijke geur olie doorheen mengen.

Aan de slag:

Als eerste gaan we de Shea butter of de Mango boter smelten. Doe dit au-bain-marie en wacht tot de boter helemaal is gesmolten. Wanneer je dit hebt gedaan haal je de gesmolten boter van het vuur en laat je hem goed afkoelen. Voeg vervolgens de kokosolie en de amandelolie toe en schep het met een spatel goed door elkaar. Klop het vervolgens op met een staafmixer om er een echte body butter van te maken en voeg hier ook de geur olie toe wanneer je dit wil. Klaar? Schep het in een leuk potje en voilá, jouw eigen gemaakte body butter is af!
Ik vind het zelf altijd super leuk om deze body butter te maken en heb er al veel plezier aan gehad! Zoek je nog een cadeautje? Dan is dit recept ook een leuke tip!
Heel veel plezier en succes met het zelf body butter maken

Geen opmerkingen: